(Op) bezoek in Azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eelco en Annelies - WaarBenJij.nu (Op) bezoek in Azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eelco en Annelies - WaarBenJij.nu

(Op) bezoek in Azie

Door: Eelco en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Eelco en Annelies

28 November 2010 | Thailand, Bangkok

De bekende geur van Mumbai die je tegemoet komt als je uit de airport stapt is niet meer zoals vroeger. En dat is prettig (het ruikt niet meer naar vuilnis). Het verschil is goed te zien aan de schonere straten, minder oude auto's en riksja's en de luchtvervuiling is ook aanzienlijk minder. Mumbai is er op vooruit gegaan!

We hebben een goed moment uitgekozen om onze Indiase vrienden op te zoeken in Mumbai: het is Divali (Hindu festival met veel lichtjes, cerenomies, vuurwerk en natuurlijk lekker eten) en Obama komt op bezoek. Mumbai bruist nog meer dan normaal.

We hebben 5 dagen gelogeerd bij Nelson (oud KLM collega van Eelco) en zijn gezin. Erg leuk om het Indiase leven weer van dichtbij mee te maken. Grappig om Indiase nichtjes en neefjes te hebben; ze noemen ons Eelco Uncle en Annelies Auntie. En heel leuk om een ouderwetse vrijdagmiddagborrel te hebben met oud collega's uit Eelco's werktijd in India. Annelies heeft een ceremoniele zegening (met stip op haar voorhoofd) gehad die goed zou zijn voor haar huwelijk (ze heeft maar niet gezegd dat ze niet getrouwd was...)

Van Mumbai zijn we via Kuala Lumpur naar het Benidormse Phuket gevlogen om de moeder van Eelco te ontvangen. Het was bijzonder om elkaar weer te zien na 7 maanden!

Na een dagje bijkomen op het strand, zijn we naar Ko Phi Phi gevaren om te genieten van het strand en de zee. Ko Phi Phi is erg veranderd sinds de tsunami: geen knusse houten bungalows meer, maar steen en beton. Geen backpacker vibe meer, maar resortgangers. De Russen en Chinezen hebben Thailand ook ontdekt en dat is niet altijd positief... Gelukkig doet dat niets af aan de prachtige omgeving en daar hebben we volop van genoten!

Van Phuket zijn we naar Chiang Mai gevlogen. Annelies was blij om een medestander (moeders) te hebben bij het schuifelen langs eindeloze stalletjes met souvenirs, kleding, bloemen, etc. Gelukkig waren er ook wat activiteiten in de jungle rond Chiang Mai, zoals op een olifant rijden en de rivier afzakken op een bamboo raft.

De nachttrein heeft ons afgeleverd in Bangkok en onze eerste nacht hebben we in de hoogste toren van Thailand doorgebracht op de 49e verdieping (van de 89). Ook hier hebben we een festival meegemaakt met eindeloos veel lichtjes in de rivier en in de lucht. De lampion die wij hebben opgelaten zal inmiddels wel weer naar beneden gekomen zijn.

Moeders is inmiddels weer thuis en wij vliegen vanavond naar Melbourne. Op 1 december arriveren we in Nieuw Zeeland waar we 6 weken rondrijden met een camper van!

• 28 November 2010 - 09:47

Ingmar:

He, ben weer een keer de eerste :-).
    gafa te horen hoe alles kan veranderen na een tijdje. Veel plezier in Melbourne. Azie was schitterend. Zal via mail wat verder vertellen. Kom er zeker weer terug. Als het meezit, zelfs als in januari.

PS: we zullen niet verder vertellen dat jullie nog niet getrouwd zijn. Kijken uit naar de datum :-)

• 29 November 2010 - 20:07

Fred:

ja dit in thailand hebben we ook allemaal meegemaakt dus zeer herkenbaar is toeristisch maar toch leuk nu nog even nagenieten van de laatste dagen veel plezier

• 09 December 2010 - 08:58

Maart:

wat geweldig dat jullie naar NZ gaan! we hebben dat land net verlaten helaas helaas!!! ik wilde cht nog niet weg daar, zo zo super prachtig allemaal en lieve locals!
    Als jullie op het zuid eiland zijn, onderin, bij the catlins, heb ik nog een superleuke tip: the lost gypsy gallery, in Papatowai. Echt fantastisch.
    staat in de LP.
    Binnenkort gaan we weer een reisverslag maken, dan kun je zien wat wij deden en wat de moeite waard was.
    Maar echt, 6 weken is fijn, want wij vonden 5 weken mininum, en wilden eigenlijk langer blijven, maar de vlucht was al een tijd ervoor geboekt....
    snel een keer terug!
    'Sweet as'

• 15 December 2010 - 22:40

Nicole:

He lijkt wel alsof je in Azie op vliegtuigen stapt, net zoals je hier de trein neemt...Vlieg even naar India, dan weer naar Phuket en dan weer in Bangkok en nu weer Australië. Jaloers! haha! Dat lichtjesfestival is wel leuk he? Die Thai's gaan daar helemaal in op. Leuk!
    Veel plezier down under en fijne kerstdagen vast!

• 19 December 2010 - 08:13

Dennis En Anke:

sow hee! jullie maken zo heel wat kilometers! wij vinden soms al dat we een beetje om gaan, maar dan hebben we het over een dagreis treinen. super dat jullie dan eindelijk in NZ zijn, maar daarna zit de trip erop toch?

Vanuit Thailand: heel fijne kerstdagen en hopelijk tot volgend jaar!

Dennis en Anke

PS: misschien dat we eenmaal in Vietnam/Nepal nog eens om wat bruikbare tips vragen. Voor ons staat eerst Cambodja op de planning in het nieuwe jaar.